Tips och råd
Franklin Fastigheter ber att få hälsa dig välkommen som hyresgäst. Vi hoppas att Du skall trivas med oss. Vår målsättning är att , med personlig service , tillhandahålla centrala lägenheter till vettiga priser. För oss är Du som kund den viktigaste personen i företaget. Vi försöker i möjligaste mån uppfylla Dina önskemål och förväntningar. En öppen dialog och ett obyråkratiskt sätt har under åren visat sig vara ett vinnande koncept.
Som hyresgäst Har Du bl.a. rätt att:
- Värmen fungerar och att det finns varmvatten i kranarna.
- Du får reparerat när det finns rimliga skäl.
- Brister och fel blir avhjälpta utan onödiga dröjsmål.
- Värden svarar på Dina frågor och framställningar.
Du har skyldighet att:
- Använda lägenheten som bostad.
- Väl vårda och sköta om lägenheten.
- Betala hyran i tid.
- Inte uppträda så Du stör dina grannar.
- Inte överlåta eller hyra ut lägenheten i andrahand utan värdens medgivande.
Vi försöker att vara obyråkratiska så långt det är praktiskt möjligt. Du som hyresgäst är den viktigaste personen i företaget och vi försöker att behandla Dig därefter.
Har Du några frågor eller funderingar så hoppas vi att Du hör av dig.
Varmt välkommen
Franklin Fastigheter AB